Het Media Park opent zich, dat is te zien aan de nieuwe ontmoetingsplek the Switch. iMMovator heeft in samenwerking met Media Park Beheer en Beeld en Geluid een actie ondernomen: passend in een tijd van innovatie, starten op kleine schaal, groeien en door ontwikkelen: de START-UP wedstrijd, met als beloning een jaar lang gratis huisvesting aan het Joop van den Endeplein.
Het laat zien dat het Media Park geen gesloten bolwerk is. Net zoals de porté van de nieuwe mediawet: meer openheid, grotere diversiteit in aanbieders en het stimuleren van talentontwikkeling en creatieve competitie biedt het Media Park ruimte voor nieuw talent.
In Hilversum passen we net als in Silicon Valley de 20 minute rule toe: binnen 20 minuten zit je aan tafel bij investeerders, creatieven en producenten. Vooruit, we tellen de intercityverbinding naar Amsterdam CS maar even mee, hoewel het ecosysteem van Hilversum enorm veel te bieden heeft, juist voor jonge makers met goede ideeën.
Negen goede pitches zijn binnengekomen bij de jury: divers, spannend, spraakmakend, innovatief, toegankelijk. Toch stak een start-up er met kop en schouders bovenuit. Dat was PAAS.tv. Het juryrapport zegt over deze start-up: Dit is een platform om op eenvoudige wijze second screen apps in de cloud te maken. Het product is een innovatieve oplossing die de drempel voor second screen apps verlaagt. Het past vanwege de focus op second screen goed bij het Media Park. Tweede en derde werden Prolody met het product DJ plugins, muzieksoftware applicaties gekoppeld aan een bekende DJ waarmee een fan de klank van zijn idool kan namaken en The Broadcasters met het product Me You Press, een combinatie van (hyper lokale) journalistiek, user generated content en burgerparticipatie.